torsdag 3 mars 2011

Planering "escape to the Bullerbyn"... .

Vi har bestämt oss, nu ska vi (jag o mitt barn) flytta ut på landet till min karl, sköna landet.... lämna stadens stress o finna ro, renoverings-kaos o skapa drömmar i Bullerbyn.
Det är en stor omställning men jag har senaste åren drömt om att sitta i min egen trädgård, kunna släppa ut barnen utan att oroa mig för trafiken o bara finna ro på landet.
Min karl, som nu är min särbo fick erbjudandet att ta över släktens gård då anhöriga nu gick bort.. det krävs mycket arbete men på så sätt kan man skapa sitt drömboende.
Så... ett nytt kapitel i livet startar inom kort.. bilder kommer eftersom läggas upp.
Tänk, storstadsflickan ska " escape to the country...".


(Bilder privata av ninni)


Barnen måste ju självklart få en lekstuga !

4 kommentarer:

  1. Tråkiga omständigheter som vändes till någonting positivt för er. Det är fint att en gammal släktgård får leva vidare och utvecklas med sina innehavare. Ska bli spännande att få följa med på er resa på ett litet, litet hörn!:)

    Ha en fin dag i solen! Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, men de fick bli gamla...väldigt gamla i huset, o de har haft ett fint liv försöker jag tänka. Det bästa man kan göra för dem ( o de även ville) är att rusta upp gården o bo kvar i den. Ja, det ska bli spännande... dock är det mkt som ska fixas o grejjas innan vi kan börja renovera. Papper ska bli klara, huset ska tömmas osv osv... men det låter jag deras släkt ta hand om o lägger mig inte i. Dock har jag funnit nå fina möbler jag skulle vilja göra om o behålla, men bara om ingen i släkten vill ha dem.
    Roligt att du vill hänga på resan :)

    Ha en fin dag du me- det är som vår i luften ... underbart !!!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Så spännande med flytt! Hänger gärna med på det nya kapitlet i livet! Allt gott! //Sofia

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Vad roligt...
    Ja, jag ska lägga ut bilder på resans gång tänkte jag.. det är ju så kul o även bra me bloggar då man kan fråga om smakråd osv..
    Må väl !
    / ninni

    SvaraRadera