torsdag 17 mars 2011

Brio Sing vs Bugaboo Cameleon... .

Helloj!
Hoppas ni mår bra?
Själv har jag fastnat i barnvagnarnas värld... förtrollande o förvirrande värld!
Mina favvo är absolut Brio Sing samt Bugaboo (gillar oxå Urban Jungle).
Dock kan barnet inte sitta vänd mot dig när du har en Urban Jungle - som min senaste vagn var. Så om allt går som jag vill o vi får en bebis i magen så blir det antingen en
Brio Sing eller en Bugaboo Cameleon (mkt dyrare).
-Men hjälp - vad är skillnaden? 

Sittdel - Bugaboo Cameleon

Sittdel - Brio Sing

Liggdel - Bugaboo Cameleon

Liggdel - Brio Sing.
(jag tycker mig se att varukorgen är större = gillar)
Vad är annars skillnaden mellan dessa?
Hjälp!

4 kommentarer:

  1. Jag har bara haft Cameleon och inte Sing men jag kikade på den och jämförde när den kom. Jag gillade inte Singen men det är väl för att jag är bugganörd. Jag kollade på den där kopian "diva" också från Cresent så jag kan blanda ihop det! Jag har för mig att Singens sittdel var mindre och ryggen var platt och inte skålad som buggans. Buggan hade djupare sittdjup och skönare "fluffigare" punkteringsfria däck. På bilden ser det ut som Singens varukorg är lättare att koma åt än buggans när liggdelen är på. Men buggans varukorg är jätterymlig och ett extremt plus är att tyget går att stänga runt grejerna. De blir varken blöta, skitiga eller ramlar ur, man får i mer grejer och folk behöver inte se vad man släpar runt på. Det finns självklart negativa saker med Cameleon med men den är min absoluta favoritvagn av de fem vi har/har haft. Haha, svammligt värre blev det!

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Hahaa... !
    Tack för infon:)
    Jag gillar oxå Bugaboo men de e ju sååå DYRA!!! Iof kanske man kan finna en fin begangnad...?.. Det jag har hört om Bugaboo är att framhjulen är för små.. typ på vintern.. ?
    Jag har en vän som älskar sin Sing o en som älskar sin Bugga..så svårt ju haha!
    En stor fördel är det du skrev om Buggans varukorg att man kunde stänga runt grejjerna!!!
    Ska (om jag blir gravid vs) tjata på karln så de blir en Bugga... men skiljer det 5-6000kr så kommer vi ta de pengarna o åka på solsemester ist tror jag... Synd att de e så dyra i nypris ju!

    SvaraRadera
  3. Håller med om att de är galet dyra! Nej det är just det med framdäcken. På sommaren är de underbara men på vintern kör jag vinterhjulen för att ta mig fram. Har en kompis som aldrig använt vinterhjul och det går fint det med sålänge det är plogat vilket det inte alltid är hos mig. Vinterhjulen roterar inte och då blir den som att köra en klassisk pansarvagn minus det sköna gunget de har. Eftersom den enda stötdämpningen sitter på hjulen man plockar bort blir den inte så är det bara däcken som dämpar stötar och det är inte så kul när det är knögglig is. Men annars är den suuuper men en utlandsresa är ett minne för livet och väl investerade pengar om man får umgås med familjen.:) Man blir bara fattig på alla roliga tillbehör man kan köpa till buggan!:D

    Kram

    SvaraRadera
  4. Ja men det är precis det jag oxå hört om de lite större vinterhjulen, att vagnen (o barnet) hoppar runt lite då.. Synd att vi bor i ett land där de e vinter 10mån/år (nästan haha..).. Jag ska kolla runt på nätet (gör de nu me) men de känns oxå lite väl mkt pengar me 6-8500kr för en begangnad vagn ju.. men finner man en superfin så kan de va värt det.
    Ja som de känns nu (o säkert sen me) så kan nog en solresa kännas som nåt man vill prioritera.. fy sååå TRÖTT på detta väder nu ju !
    Men som du skriver..jag skulle spåra ur o vilja ha alla tillbehör till Buggan me hahaha..! Såå mkt fint! Tänk om man vann på Triss !!!

    SvaraRadera