tisdag 26 april 2011

Väntan... .

Hej... .
Har ni haft en fin påsk..?. vilket väder vi har fått o haft !
Jag o mannen har påbörjat skapandet o önskan om ett syskon.. . nu är det bara väntan till BIM 12 Maj som gäller.. väntan o längtan.....
Har ni tips eller berättelser på hur ni blev gravida så vill jag gärna höra dom!
Gravid-tipsa mig !


Jag stirrar och stirrar på magen.. o hoppas.. .
Vilket påsk-väder vi har haft...!.. idag regnar det dock.. men det tycker jag är skönt.. ligga nerbäddad bland kuddar och filtar i soffan...lite vila..lite planering..lite jobb.



"Regndroppar som faller får plötsligt en mening" - meningen med regnet idag är nog att småfåglarna i sitt bo (under taket vid vår balkong) ska få lite vatten tror jag. Mamma-fågeln som kämpar hårt med att finna mat till sina små piip pip ungar i boet.. hon badade o viftade med sina små fjädrar så det skvätter om det... -underbart att se !




6 kommentarer:

  1. Det har varit en underbar påsk! Inte dumt med sommarvärme i april.

    Jag håller alla tummar och tår för att bebisverkstan ska lyckas!:)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst har det varit fantastiskt :)

    Tack för tummarna- de behövs :) åhh va jag hoppas!

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Vad kul att du hittade in till min blogg :) Alltid roligt att få nya läsare! Bra att du länkade till din egen blogg också!

    Jag och min sambo testade "bisolvonmetoden" efter ett antal försök och det funkade för oss! Både jag och Eddie tog Bisolvon (maxdos tror jag) från sista mensens första dag fram till ÄL. Du kan googla.

    Det finns inga vetenskapliga belägg för att det verkligen skulle funka, men för oss och många andra har det gjort det. Kan ju vara slumpen?!

    Sv: Klänningen är väldigt lång, snubblar nästan på den om jag inte har klackar :)

    Kram & lycka till!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Tack för ditt svar..-OCH TACK för gravid-tips:) Jag har läst massa om Bisolvon-metoden samt om Glandin o Apiforce på nätet... Man kanske ska testa med Bisolvon då.. :)

    Ok.. Gud så bra att klänningen är lång..då ska jag beställa den.. SNYGG o jättefin till jeansjacka som du har :)

    Kram o tack / ninni

    SvaraRadera
  5. Ja, jag frågade faktiskt om det där med såriga bröstvårtor och hon svarade att det inte blir så om bebben suger rätt, alltså har vårtan i den mjuka delen av gomen... Well, ska bli spännande att se hur det går :) Men det är ett tag kvar så jag orkar inte börja nojja redan :)

    SvaraRadera
  6. Det jag menade var att jag önskat att någon hade berättat det för mig... jag va den försa av 5 bästa vänner som fick barn, alla sa att de skulle va så mysigt o inte alls göra ont... men de gjorde ONT. Min mamma är läkare o min bästa vän barnmorska så jag har fått den bästa hjälpen, o sonen hade rätt amningsteknik....men guuud så jag blödde ändå.
    Samma sak har alla jag vet upplevt...
    Så det jag ville poängtera att OM du får det så ska du veta att det finns fler, o att det är mer normalt än onormlat att få så... o inte känna att det är fel på dig (Som jag trodde då varken BM eller de på förlossningen sa att det kan va så..)..
    Kram !

    SvaraRadera